logo
from 1920

לשמור על גב בריא

 

השאלה הנפוצה ביותר לגבי אורטופדיה היא כיצד למנוע כאבי גב. מלבד העובדה שרופאים רבים יודעים להמליץ על שיטות ספציפיות לצורך שחרור כאבים מן הסוג הזה, ישנן פעולות מגוונות אותן כל אחד מאיתנו יכול לעשות גם במהלך השגרה. אורטופדיה ותחומי רפואה אחרים מבליטים היטב את היתרונות של חיים בריאים, ובנושאים הפוגעים באיכות החיים כמו כאבי גב ניתן לראות זאת בצורה בולטת.

 

מהי אורטופדיה וכיצד מאבחנים את הכאב?

כל אבחון הקשור אל אורטופדיה מתחיל בשאלה מה מקור הכאב ומה הם מאפייניו. ראשית, אורטופדיה מבחינה בין מספר מקורות לכאבי גב. באופן כללי, ניתן לציין שתי סיבות עיקריות המצריכות בדיקת אורטופדיה: כאב בשריר, הנקרא גם כאב מכאני, וכאב בעצבים.

 

כאב מכאני הוא תוצאה של מתח ועומס על השרירים או על הרצועות והמפרקים בעמוד השדרה. כאב גב מן הסוג הזה יכול להופיע בכל גיל, אך מידת הכאב משתנה בהתאם למצב הגופני. הסוג השני של הכאב נובע מלחץ ישיר על עמוד השדרה – אם בגלל בקע דיסקלי, או אם בגלל מספר פעולות וגורמים המצרים את תעלת השדרה. יחד עם זאת, מומחי אורטופדיה יודעים לספר כי רוב כאבי הגב חולפים תוך זמן קצר, אך מומלץ לטפל ולעקוב.

 

גם בזמן השינה צריך לשמור על הגב

הדרך הטובה ביותר למנוע כאבי גב היא קודם כל לאמץ תנועות נכונות. צורת ההליכה, הישיבה והיציבה הם הדברים הראשונים הנבדקים במסגרת בדיקות אורטופדיה, ולכן ייעוץ מוקדם יכול למנוע בעיות בעתיד. במידה ואתם עובדים מול מחשב, הקפדה על ישיבה נכונה למשל יכולה לחסוך לכם כאבי גב רבים. אורטופדיה היא אינה קסם, אך אין ספק כי היא מאפשרת פתרונות פשוטים אשר יכולים לעשות פלאים.

 בכל מקרה, כל מומחה אורטופדיה יגיד לכם לא להימנע מתנועה: גם אם אתם רגילים לשבת במשך שעות ארוכות, מומלץ לקום ולהימתח על מנת לרענן את השרירים. שמרו על רמת מודעות בריאותית גבוהה, ואל תתעצלו.

 

הקשר המוכח בין חוסר פעילות ספורטיבית לכאבי גב

מניעת כאבי גב אינה מתרחשת רק כשהגוף ער. גם במהלך השינה יש לאמץ הרגלים נכונים, ולישון על הצד או על הבטן. זכרו כי כאבי גב נמנעים גם על ידי הרמה נכונה, כיפוף דרך הברכיים ולא דרך הגב והימנעות מהרמת חפצים במשקל רב. לצד כל אלו, ההתקדמות הטכנולוגית בתחום של אבחון ורפואת אורטופדיה מעידה על כך שאין תחליף לפעילות גופנית. נסו לחזק את הגב בעזרת פעילות ספורטיבית אהובה, אך בצעו אותה בצורה מבוקרת.

 

במידת האפשר, ניתן להתייעץ עם מומחי אורטופדיה גם לגבי התאמת נעליים או מדרסים. זכרו כי הניסיון בתחום יכול לחסוך לכם עוגמת נפש גדולה, וכל מה שצריך לעשות הוא פשוט לאמץ את ההרגלים החדשים.

 

שימוש על בסיס קבוע במוצרי אוטופדיה איכותיים יכולה לשפר את איכות חיינו בצורה משמעותית ולשמור על גופינו ולחסוך לנו כאבים רבים שמתגלים בגילאי בגרות מתקדמים.